Білими хатами розкинулося село Піски. З півночі річка Псьол, оповита пасмами дубового лісу, а там зеленим килимом розкинулися лугові трави та безмятежні поля. Село являється адміністративним центром Пісківської сільської Ради, в яку крім того, входять села Бутенки, Йосипівка і Книшівка. Вище за течією на відстані 4 км розташоване село Верхня Мануйлівка, нижче по течії на відстані в 4 км розташовано село Книшівка, на другім березі - село Манжелія (Глобинський район).
Це було на початку весни 1918 року. Скориставшись тяжким становищем Країни Рад, австро - німецькі війська, закликані буржуазно-націоналістичною Центральною радою, наче чорна хмара посувались на Україну. Цілий місяць з боями в Росію пробивався 12-й кінний корпус.
В рідних селах на Полтавщині голова Військово-революційного комітету цього корпусу Федір Всеволодович Попов через місцевий революційний актив залишав зброю: клинки, кулемети, патрони для озброєння червоних партизанів. Ф.В. Попов - наш земляк з Мануйлівки. Розповім про його життя:
Ось уже закінчили ранковий переклик довгоногі лелеки на солом'яних покрівлях щойно побіленнях хат, замахали крилами та й попливли в небесні простори. Передвісники тихого, ясного, сонячного дня, вони тепер повільно кружляють у лазуровому небі над великим селом, що простяглося вздовж сріблястої річки Псьол.
Ось такого першотравневого ранку 1921 року й налетіла на наше село Піски чорна хмара, налетіла несподівано, як та хижа шуліка, «чортова сотня» банди Махна.
Тепер Бородін щовечора поспішав у школу. Наука захопила його, не давала спокою. Повернувшись уночі з лікнепу, сідав на кухні, наливав у пощерблене блюдце густу олію клав тоненький гнотик, запалював і читав до самого світанку.
Повернувся С.І. Паськевич в рідне село в лютому 1920 року після тяжкого поранення під Ростовом-на-Дону. Очолив земельний відділ і партійну організацію Пісківського волвиконкому. З його ініціативи силами громадськості в селі спорудили літній театр «Червоний промінь». Згодом було створено клуб, бібліотеку та інші культурно-освітні заклади.
З перших днів Олексій Максимович подружився з простими сільськими трудівниками. Його високу, трохи сутулу фігуру у білійвишитій сорочці, підперезаній то кавказьким ремінцем, то чорним шнурком, у солом’яному брилі, з під якого вибивалось непокірне русе волосся, селяни бачили то на одному, то на другому подвір’ї, причому найчастіше в бідняків.
З 1907 по 1917 рік на учнівських і звітних виставках художник показав понад 80 картин і етюдів, серед них - «Падіння великого князівства Нижньогородського», портрети батька і відомої польської співачки В. Кавецької, «Назустріч вечорові», «Парася», «Дівчина з волошками», «Ярмарок» та інші.
Рідному селу й селянському побуту художник залишився вірним усе своє життя. Закінчивши академію і здобувши своєю екзаменаційною роботою «Соломія» право на творче відрядження до Італії, він створив там ряд полотен, які поставили його в ряди відомих майстрів живопису. Після цього знову приїздить у Василівку. В 1913-му пише чудовий портрет батька, який донині залишається класичним взірцем цього жанру.
Восени 1918 року на Україні створилася сприятлива обстановка для масового повстання робітників і селян. Регулярні українські частини Червоної Армії наступали зі сходу, а партизани вдарили по тилах гетьманців і німецьких окупантів, а потім - і петлюрівської Директорії і в кінці 1918 року звільнили від них рідну землю. Наш загін разом з радянськими військами зайняв Кременчук.
У юнацькі роки обидва батракували в пошуках «кращого» життя пішли з рідного села і скоро влилися в ряди пролетарів. Паськевич на великому заводі Катеринослава, а Геращенко – на шахтах Донбасу. Повернулися додому в Лютневу революцію і стали відразу ж організаторами бідняцьких мас у боротьбі за владу Рад. А коли в 1918 році, в травні я почав створювати Кременчуцький партизанський загін, вони очолили бойові групи Пісок і Василівки.